از بین تمام نمایندگان منتخب در انتخابات دانشجویی دانشگاه بین‌المللی فردوسی مشهد یک نفر دبیر به وزارت علوم معرفی خواهد شد.

دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد برای انتخاب نمایندگان به پای صندوق های رأی رفتند.

قرار است از بین نمایندگان دانشجویان کشورهای مختلف یک نفر به عنوان دبیر کانون نمایندگان وزارت علوم معرفی شود؛ بیش از ۲۵۰۰ دانشجو از ۲۲ کشور در دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل هستند؛ افغانستان و عراق دو کشوری که بیشترین دانشجوی خارجی دانشگاه فردوسی را دارا می‌باشند.

امروز در این دانشگاه این انتخابات با هدف اینکه دانشجویان بین‌الملل  ارتباط بهتر و مؤثر تری با مسئولان دانشگاه داشته باشند و دانشجویان کشورهای افغانستان و عراق برای انتخاب ۵ نماینده از هر کشور در کانون نمایندگان دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد به پای صندوق های رأی رفتند.

در دانشگاه فردوسی مشهد زمینه سازی شد تا دانشجویان افغانستان بیایند و  نماینده خود را انتخاب کنند و دانشجویان بین‌الملل دیگر کشورها نیز نمایندگان خود را انتخاب کردند و از بین تمام نمایندگان یک نفر دبیر به وزارت علوم معرفی خواهد شد.

حدود ۴۰ درصد از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد بانوان هستند؛ دانشجویان افغانستانی و عراقی آموختن علم را از نظر اسلام حقوق همه شهروندان می‌دانند.

پس از بسته شدن مدارس کلاس ششم به بالا و منع دانشجویان دختر به دانشگاه ها، حدود یک میلیون دانش‌آموز و دانشجوی دختر در افغانستان از تحصیل بازماندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۳ دی ۱۴۰۱
ما شغل نداریم خارجیها تو ایران مجانی بورس میشن
آخرین اخبار